Monday 5 March 2012

Aku menangis?!!


 Assalamualaikum::
Cuba lihat gambar yang ada kat atas tu. Pasti korang dah tau kan apa yang cuba saya sampaikan. Kadangkala saya terfikir sebab apa pula saya patut rasa sedih dan sampai nak nangis dengan apa yang terjadi ne? sebab nangis?? sebabnya saya masi ada perasaan lagi, masi dapat rasa bila hati ne banyak sangat buat dosa, dan rasa dihianati atau rasa tak dipedulikan... Apa juga salah saya buat? teruk sangat ka cara saya layan kamu! kenapa kamu sampai cakap yang langsung saya tak boleh terima! Saya tau saya bukan orang yang sempurna untuk jaga hati kamu dan semua orang disekeliling saya.. 


Saya hanya mampu jadi macam dalam gambar tu... selagi boleh senyum saya akan senyum untuk semua orang disekeliling saya. Kita tak perlu nak tunjukkan kesedihan yang ada dalam hati kan. Biar lah hanya diri kita sendiri dan Allah s.w.a yang tahu. Sampai suatu masa ada yang tanya; "kenapa kau diam@mudy ja ne??" sampai dia berkata lagi, " mesti sebab perempuan lagi ne kan..??!" Saya pelik, kenapa mesti cakap "pasal perempuan??, mestikah bendah yang akan ditangisi tentang seorang perempuan yang tak tentu status dengan kita." Banyak lagi bendah yang patut ditangisi daripada tangisi untuk seorang perempuan yang tau nak menghargai perasaan orang.
 
 Hanya orang yang berhati batu saja yang tak kenal erti semua ini, kalau boleh saya pun nak hati saya ne jadi batu, biar lah lepas ne, apa saja orang nak mengata saya tak kesa dah.kata lah apa pun, jangan berhenti selagi belum puas OK!. Ternyata allah maha mengetahui, jika allah menciptakan seseorang yang berhati batu, pasti orang tu akan selalu bersendirian dan tak kan tahu menghargai hati orang lain. Jadi sebab tu allah menciptakan hati manusia ne sesuatu yang lembut dan mudah untuk tersentu,marah, sakit hati dan membenci.,betapa rapunya hati kita ne.

Tak pah kan tipu diri kita sendiri, asalakan orang lain happy..... dan Buat semua orang tu! rasa puas dengan apa yang dia buat(Walaupun apa yang di buat tu akan buat orang sakit hati).,


wasalam.. ^_^" @ (T_T)''






No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....