Tuesday 27 March 2012

Frust ka??

Assalamualaikum ::

Agak-agak apa khabar man kita hari ne?? harap terus meningkat inssaallah.. Rasa lama dah tak updt blog ne, jadi hari ne nak luangkan sedikit masa untuk buat entry hari ne, lagi pun hari ada peristiwa yang berlaku, kalau nak ceritakan peristiwa tu kat blog ne mungkin tak. Peristiwa yang berlakau hari ne, ada kena megenah dengan hati. Sekarang bukan la nak cerita pasa la jatuh hati, tapi pasal frust.,,,,Orang yang perna frust saja yang tahu sakitnya frust ne, orang yang tak perna frust kata apa " perempuan bukan satu, buat apa nak frust sangat" itu kata orang yang belum rasa sakitnya frust ne.. Tapi bila tanya orang yang dah rasa frust "sakit hati saya, patah seribuh " haha sampai macam tu sekali jawapannya.

Kalau nak cakap saya.., saya perna juga bercinta,,jadi nak cakap pasal frust mesti la perna rasa juga. macam mana rasanya, teramat lah best hingga makan pun tak lalu, bahkan buat kerja pun rasa susa sangat. Senang cakap frust ne memang menguji seseorang, sama ada pandai mengawal emosi, atau tak. Saya percayah semua orang perna rasa. Rasa ditingalkan dan meningalkan semua tu dah biasa dalam bab percintaan. Apa lagi cinta zaman remaja sekarang. Cerita pasal frust, ada yang sanggup bunuh diri, tak kah rasa bodoh tu?! baru kena tingal GF/BF, terus bunuh diri. Tak munasabah langsung. Teruk kan.,,

Orang lain pun bercinta juga, merasa juga frust tu. tapi tak sampai bunuh diri pun. Tapi menjadikan seseorang tu lebih berani untuk hidup, dan menjadia kan perkara yang berlaku sebagai pengajaaran. " Yang patah tumbuh, dan yang hilang berganti", sama juga macam pasangan kita yang pergi tu. Dia pergi pasti bersebab, dan tak kisah lah sebab tu munasabah ka tak, yang penting dia bukan yang terbaik untuk kita, dan ada yang lebih baik untuk kita yang telah ditentukan oleh Allah. Orang yang berjaya dalam sesuatu hubungan adalah orang yang mampu menerima kepergian pasanganya.,Dan jadikan perkara yang beraku menjadi pengajaran yang boleh mematangkan kita. 

Senang cerita, Couple ne ada baik dan buruknya, seseorang yang beranggapan couple ne seperti memyayagi dan menjaga pasangannya adalah orang yang betul-betul faham maksud couple sebenar, bukan seperti orang yang menfaatkn keadaan berpasangan itu untuk mengambil yang bukan sepatutnya menjadi haknya.

saya bukannya orang yang sempurna untuk mendampingi apa lagi untuk menyayagi seseorang, Tapi saya janji untuk dia yang akan jadi sebahagian dari diri saya,,,saya akan sayangi awak sepenuhnya, dan maaf jika saya tak dapat untuk cintai awak dengan sepenuh hati saya, sebab ada cinta saya hanya untuk dia yang telah memberikan peluang untuk saya sayang awak dengan sepenuh hati saya,

akhir kata dari saya, cinta yang utuh hanya untuk allah, jangan la kita sangup bunuh diri sebab orang yang kita sayang tekah pergi., sedangkan masi ada Allah yang jauh lebih sayangkan kita.

Wasalam~♥

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....