Wednesday 6 June 2012

JODOH..

Assalamualaikum ::

Memandangkan esok ada kelas pagi, saya putuskan tak paya tidur. Takut esok tak dapat nak bangun ke kelas.  Masa macam ne lah saya selalu terfikir tentang diri saya, dia dan orang yang satu lagi dan Masa-masa macam ne la saya akan berfikir banyak perkara, masa depan, dan siapa sebenarnya yang memiliki tulang rusuk saya.. Kepada sesiapa yang bakal menjadi sebahagian dari diri saya, yang saya janji kat kamu, yang saya akan menjaga dan menyayagi kamu seperti mana saya menjaga dan menyayagi diri saya sendiri. Saya takkan perna DUAKAN kamu..

Mungkin agak terlalu awal untuk saya fikir semua ne, Dalam usia saya yang sekarang ne mungkin hanya patut fikirkan pembelajaran, Soal pendamping akan menjadi perkara yang terakhir. Tapi apakan daya saya untuk mengelak dari memikirkan semua tu. Saya hanya manusia biasa yang tak perna terhindar dari menyukai seseorang kaum hawa. Bolehkah seseorang nak buang perasaan yang ada di hatinya?? ternyata semua perkara tu mustahil untuk seorang insan yang bergelar manusia.

Setiap jodoh adalah rahsia allah.. Dan allah dah tetapkan jodoh untuk setiap umatnya.. Jadi patutka lagi kita hendak susa-susakan diri nak cari jodoh yang di-redahi?? Ustatz saya ada berpesan "Sesiapa yang anggap menunggu jodoh tu datang sendiri tu salah, sebab untuk mendapat hati seorang insan yang bergelar WANITA bukanlah seperti menggapai fon yang ada kat atas meja.. Tapi seperti menggapai bintang yang paling berharga". "Dan bukankah allah nak umatnya berusaha untuk mendapat sesuatu yang di-redahi.. Kalau kita dah usaha tapi tak dapat apa yang kita inginkan, mungkin itu bukan yang terbaik untuk diri kita. Pasti ada yang sedang menunggu kita, Siapa yang tahu kan?!" 

Setiap insan menginginkan seseorang yang memiliki akal fikirin dan ketakwaan yang baik untuk dijadikan pasangan hidup didunia dan diakhirat Insya-allah.. Dan begitu juga saya, Selalu mengharapkan seseorang yang memiliki ketakwan, Tetapi diri ku tak layak untuk mendapat seorang wanita seperti itu....... Segala yang baik datangnya dari allah...

Akhir kata dari saya ::
Wasalam.....


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....