Thursday 1 November 2012

Cinta Platonik


Entry kali ne nak cerita sikit pasal PLATONIC LOVE yang jarang-jarang di dengar.  PLATONIC LOVE :: satu ikata kasi sayang antara lelaki dan perempuan tanpa tarikan seksual dan fizikal.. boleh dikata kan berpasangan ne tak macam berpasangan pun, tapi macam sekadar kawan baik pula tu kan..

Apa agaknya alas an orang yang buat hubungan cinta platonic ne agaknya…?? pendapat Saya la kan,, sebab cinta platonic ne untuk mengeratkan hubungan antara satu sama lain, dengan adanya ikatan macam ne pasangan tu tak rasa segan bila nak kongsi sesuatu perkara.. Tapi dalam masa perhubungan ne,, antara lelaki dan perempuan tu betul ka akan ada rasa kasi sayang itu ja? Tak kana da perasaan lain… mesti antara salah seorang akan menaruh harapan.. harap yang suatu hari pasti akan ada hubungan yang lebih baik dari pada platonic love ne…,

Saya pun ada terfikir nak jalinkan hubungan macam ne dengan Sera,, tapi apa yang saya rasa dengan dia bukan la hanya kawan semata.,, tapi berharap ku dengan dia bukan la macam platonic love… tapi…. Ia....lebih….dari…. itu….

::” ….dulu saya juga ada seorang kawan lelaki yang rapat dengan saya, dan pada masa yang sama dia menjalinkan platonic love ne.. mulanya saya tengo hubungan yang diorang jalankan memanlah baik dan Nampak bahagia sangat… tapi hubungan tu tak kekal lama,, sebab C dea memberi tahu saya yang dalam diam dia mengharapkan perasaan yang lebih dari sekadar cinta platonic yang tak tahu lagi macam mana penghujung jalan cerita perhubungannya.. “

Setiap orang mahukan satu hubungan yang kekal dan ada penghujung yang bahagia, bukan mahukan hubungan yang akan mendatangkan sakit hati ja, setiap orang mahu juga kena sayang…  Mungkin sesetenggah orang rasa platonic love tu ada baiknya,.. tapi semua tu dari individu masing-masing.. perna dengar satu ayat “boy and gurl can’t be frend…!!” kalau kamu faham apa maksudnya, macam tu juga dengan platonic love…

“mengenali seseorang, mungkin makan masa berbulan atau bertahun, sama juga dengan mengenali perasaanya,,hanya fikir apa yang hati ne kata,pedulikan apa yang akan jadi yang penting hubungan yang dijalankan ada penghujung cerita yang bahagia..”

Apa yang boleh saya kata kan.,, platonic love ne sangat-sangat!! Mendatangkan kesan yang buruk kalau salah satu pihak tak faham erti platonic…., cuba Tanya hati., apa yang kamu harapkan Platonic love atau Haven love…

Itu jer yang boleh saya share untuk entry kali ne,,..
Wasalam… =)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....