Friday 2 November 2012

Heaven Love ♥

Assalamualaikum n selamat sejaterahhhh.. ehhe

Baru-baru ne saya ada update blog ne yang bertajuk platonic love.. Tapi sekarang saya tak nak bahas lagi cerita pasal tu.. Sekarang nak cerita pasal "heaven love"..,

Sebelum bercerita pasal heaven love... nak cerita pasal Cinta Monyet, atau puppy love.., ramai ah orang yang saya jumpa, bila bercerita pasal puppy love ne, banyak sangat pandangan yang di beri.. ada orang tu kata "dalam buku hidup dia, cinta monyet ne tak perna wujud" dan ada lagi yang kata "remaja yang di bangku sekolah lagi, semua yang bercinta, semuanya hanya cinta monyet semata-mata, sebab di bangu sekolah la baru mengenal segala erti dan maksud cinta...".,,, (berfikir sejenak)...."jadi orang yang bercinta tu semua monyet la kan..?????" ahahaha

Cinta monyet/puppy love :: macam yang kita tahu cinta monyet ne ialah satu perumpamaan yang digunakan bagi anak remaja yang baru saja kenal erti cinta..seperti monyet yang berada d zoo,,bila lihat perempuan ia mula nakal... Cinta monyet ne bermula dari persekitaran sekeliling yang berpasangan, lebih-lebih lagi dengan drama dan movie cinta romentik...mula la timbul perasaan ingin didampingi.. walaupun masa tu diorang hanya  main ikut suka-suka je... sama sanggat macam mnyet...

cukup la cerita pasal puppy love.... sekarang nak sambung cerita pasal heaven love..

"...Dulu sahabat baik saya selalu berkata..; Dalam saya menjalan kan hubungan yang bergelar couple/berpasangan ne saya tak perna rasa bahagia yang macam orang selalu kata kan...bila saya jumpa si dia, saya rasa satu perasaan yang sukar untuk digambarkan.... Seseorang ada berkata, orang yang pertama kali kita lihat, dan merasakan sesuatu yang ganjil dalam diri kita, percaya lahhhh.... yang dia akan buat hari-hari kita sempurna...." 

Tapi masa ne saya belum faham apa-apa lagi pasal semua yang dia kata kan.. dan akhirnya sekarang...
Part 1 : frst time saya tengo.,, saya dah tak boleh lupa kan dia.....(..suddenly forgeting how to talk...)
Part 2 : saya cari jalan untuk bercakap dan rapat dengan dia...(....miss u a lot...).
Part 3 : Saya mula pandang awk....dan awk mula pandang saya...(...Walaupun tanpa suara...)
Part 4 : bila dah bersama, sering berjumpa dan keluar bersama... (..miss dis moment a lot...)
Part 5 : suka dan duka semua dah jadi kenangan manis kita bersama kan honey... (...love u a lot....)

Kata LELAKI : Dia TAK CANTIK namun SEDAP mata MEMANDANG
Kata PEREMPUAN : Dia TAK HENSEM namun SEJUK dipandang
P/s: Alhamdullilah, jika DIPILIH BUKAN berdasarkan PARAS rupa sebagai UKURAN.. Namun, PILIHLAH seseorang PILIHAN HATI itu bersandarkan AGAMA kerana di situlah lahirnya AKHLAK yang TERPUJI. Ku PILIH kamu bukan kerana RUPA , namun ku PILIH kamu kerana AGAMA dan ingin bersama di SYURGA...

***..seperti bila ada A di situ ada saya dan bila saya yang di sebelah tu hilang T akan sedih.... si S selalu menemani kue..tak kala F selalu menggangu...bila U dan O selalu begadu mesti dia yang akan jadi orang tengah untuk mendamaikan...begitu juga J dan L... bila sampai buddy si D,, si S selalu minta pendapat teman baiknya apa yang patut di berikan ...dan akhirnya bila bahagia tu mula berputik Hari yang di tunggu akan tiba.. iaitu alam perkhawinan....*** erti kata lain ia sama seperti I dan U tak perna jauh kan sama dalam kibot lappy tu.. :)

Menalinkan sesuatu hubungan berpasangan kedua-dua pihak hendaklah memberi kometmen yang tinggi antara satu sama lain.. jika kita susa untuk memberi kometmen, jadi jangan la mula kan sesuatu hubungan yang lebih dari sahabat... ia hanya akan menyakitkan hati salah seorang sahaja.....

"setiap pasangan inginkan sesuatu hubungan yang berkekalan,, sampai bila nak couple and break up.. macam dua benda tu susa sangat nak lari kan.. mesti kah bila couple mest break up?? tak dah hubungan yang kekal? jarang pula dengan orang kata.. 'dorang couple dan mesti khawin' tapi yang selalu orang cakap ' ui..ui,, tengo dorang tu couple,,mesti brek up juga tu nanti'.... tak rasa pelik ka? kenapa mesti ada pandangan macam  tu?  "

Tak kisa la orang tu macam mana.. asal kita iklas buat sesuatu hubungan tu.. mesti ada pengakhir yang baik..

Oke itu je story kite.... akhir kata dari saya...
Wasalam.. n jumpa lagi.. =)  


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....