Wednesday 21 December 2011

Cerita ku tentang hari ne dan masa lalu ku...

Assalamualaikum:
Waaa boring nya hari ne...  dan perkara yang tak dijangka berlaku. dari tadi itu ja yang bermain difikiran ne.. saya betul-betul tak faham apa yang saya buat ne...habis la... saya harap dia tak ambil hati apa yang saya cakap...sebab saya cuma cakap apa yang saya rasa..tapi tak sangka pula jadi macam ne... ini semua sebab kau!!! hahah rasa macam dah tak betul pun ada ne.. rasa-rasa betul ka apa yang saya buat ne... membuat keputusan yag tidak matang... matang tak matangpun macam mana..perkara da jadi.. memang susa bila nak luahkan apa yang tersirat dalam hati...apa lagi bila orang tu selalu ada depan mata. tapi tak pa la..dia da tau..jadi dia tau apa yang patut da buat....semua keputusan ada di tangan dia., semua orang ada hati dan ada hak nak buat keputusan sama ada keputusan yang akan dibuat tu matang atau tidak.,,dan betul atau tidak.. pendek cerita perkara yang dibuat mengikut kata hati...tapi tak baik juga simpan apa yang ada dalam hati lama-lama,nanti sendiri juga yang sakit....baik luah kan tak kira apa jawapan orang tu,,yang penting kita dah luah kan apa yang kita rasa.. kn.

Cerita pasal hati ne terasa pula nak kongsi cerita.. cerita ne dah lama berlaku .. dan perkara tu ..berlaku masa saya berada di tingkatan tiga tak silap saya masa tu tak da guru yang mengajar jadi macam biasa la sibuk bercerita..semua isi cerita kami tentang hati and perasaan.. masa tu saya belum lagi faham maksud perasaan apa lagi couple...langsung saya tak tahu.. kawan baik saya tu yang saya pangil JE selalu bercerita pasal perasaan dia terhadap seorang perempuan tu,masa tu saya tahu gelak ja..satu-satunya kata dia yang saya ingat dia cakap " kau tengok la nanti kalau kau suda ada gurl, dan rasa macam apa yang saya rasa, mesti kau cari saya juga tu..kau tengok la"  Ayat dia ne la yang selalu saya ingat...tak sangka..saya betul-betul cari dia..masa tu suda la saya ada masala.,,tapi dia boleh ketawa pula " naahhhh!! kan betul kau cari saya juga(sambil ketawa besar)" rasa tersindir betul dengan ayat dia tu.. tapi apa boleh buat..dia ja tempat saya boleh kongsi masala...dia ja la kawan saya dari sekolah rendah lagi. Masa yang saya tak perna lupa masa dalam kelas... masa tu saya sibuk salin nota, da sampai 20minit salin nota,, sepanjang masa tu saya langsung tak pedulikan apa yang JE buat, sampai la waktu rehat tu saya lihat JE termenung.ingat masa tu nak buat dia terkejut.,, tapi belum sempat saya nak buat dia terkejut.., tak sangka pula saya yang terkejut tengo dia termenung sambil mengeluarkan air mata..." Ya Allah!!!! apa kena dengan kawan saya ne.."  rasa nak gelak pun ada tapi apa boleh buat..dia kawan saya.. jadi saya tanya la dia, apa yang da jadi., ingat ada masala besar dalam keluarga dia.,, tapi bila da dengar crita dia..hahaha nak pecah perut saya ketawa.. "sebab itu kau nangis!! sayang la air mata tu JE " saya bole cakap macam tu sebab masa tu saya tak paham apa-apa lagi tentang semua ne.. sebab saya da janji lelas spm baru nak couple-couple ne... sekarang da setahun saya tingalkan sekolah menengah dan sekarang saya dah mula menyimpan perasaan pada seseorang perempuan... dan dah perna rasa sejutah rasa sakit yang betul-betul sukar untuk ditelan... apa-apa pun saya happy kenal JE walaupun sekarang kami da kurang berhubung.. tapi dia lah orang yang bertanggungjawab ajar saya semua ne..apa yang berlaku dengan saya.. separuh daripadanya dia la yang ajar.. ok untuk hari ne.. :) wasalam.. 

1 comment:

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....