Wednesday 28 December 2011

Hari pendaftaran Pkk Sabah..

Assalamualaikum:
Bermula lah kehidupan seorang pelajar IPT di POLITEKNIK KOTA KINABALU. Selalunya jam 12pm baru bangun, tapi tadi terpaksa pula bangun awal. sejuk lagi mandi pagi-pagi ne. Rasa malas pun ada ne, kena-kena lagi nak pegi poli malasnya. Sampai sahaja di poli, saya terus pegi ke jabatan pedengagan(JP). Dalam perjalanan nak ke JP terserempak pula dengan roomment masa sem1 dulu..rasa laju sangat masa berlalu. Sampai saja di depan pejabat JP. Punya ramai studen. "bila la nak habis ne" itu ja yang saya fikir kan. Tak lama selepas tu terserempak dengan Azleena A.K.A Acik tenga gelisa sebab belum prin result. Kesian saya nampak dia, jadi saya temankan la dia pegi Unit Peperiksaan. Sampai saja di pejabat unit peperiksaan tu, ingatkan dia terus masuk, tapi tingal lagi di luar buat drama. Tak lama selepas tu, kami tungu sakina di depan perpustakaan. Habis saja urusan diorang, kami pun terus pegi JP, belum sampai  JP terserempak pula dengan dres, masa tu lah banyak sangat pertanyaan terutama dari sakina dengan acik, masatu juga dres pening nak layan mana satu antara sakina dengan acik. Masa macam ne lah sakina mengambil peranan "Diam Semua!!! biar saya ja yang bercakap!!!" Jadi masa tu, dia ja la yang bercakap sama dres, yang saya dengan acik, diam-diam ja lah, 
Sampai saja di JP kami terus minta borang untuk pendaftaran, sakina dengan acik cepat siap urasan di orang sebab potong barisan, sedap-sedap ja diorang masuk barisan depan, mentang-mentang la kat depan kebanyakan perempuan jadi main masuk ja lah. Masa tenga beratur dalam barisan tu, sempat pula saya mengalamun, dah siok-siok mengelamun tu datang pula si Syafiqah A.K.A Piqa tu. tekejut saya di buatnya..
Habis saja pendaftaran kami gerak pegi Cafe, sana lah acik banyak cerita, siap buat gaya lagi. Terhibur juga tengo dia bercerita..hahaha.. Habis saja makan(walaupun pau acik tak habis) kami gerak ke studen plaza, kononnya nak jumpa kawan, ada la juga jumpa itu pun main pukul-pukul ja diorang acik tu..emm plik pula cara jumpa macam tu kan.. Piqa nak tunggu czen, Acik pula nak pegi kk ada urusan dan saya? emmm ...*****... nampak tanga sana la kami stay.. Acik dengan Piqa syok sangat cerita diorang..enta apa ja yang diorang bualkan tu..

Enta apa ja yang diorang ceritakan.. bila saya tanya cakap "hal perempuan" hal perempuan la sangat!

Lepas tu kami pun balik..saya pegi Indah permai(Ip) temankan sakina beli barang satu kali balik rumah... sampai ja dirumah trus tidur,,,,, penat~~~

1 comment:

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....