Friday 20 January 2012

Baik, Buruk Pndam Perassaan..

Assalamualaikum ::
Salam hari jumaat.. ok entry saya kali ne tentang baik dan buruk pendam perasaan. Saya maksudkan kat sini bukan la perasaan dendam or benci, Tapi perasaan suka kat someone. Perkara ne memang sering sangat berlaku di kalangan setiap insan yang menpunyai perasaan. Semua kejadian ne memang tak kita akan duga. Sebab tu lah sesetengah orang sukar untuk luahkan apa yang dia rasa, apa lagi bagi orang yang pertama kali terjebak dalam masala hati ne. Sampai ada orang kata "selagi boleh hindar, saya kan hindar" Sejauh mana pun kita cuba hindar.. lambat laun pasti akan akan datang juga seseorang yang akan mencuri hati korang. Sesetanga orang takut untuk luahkan perasaan sebab, malu bila cinta tu tak ditirima. Cuba fikir positif, Kita belum lagi pun cuba, suda ada macam macam jawapan kan.. Kita pun tak tau jawapan tu betul atau tak, jadi saya saran kan korang jangan takut untuk luahkan apa yang tersirat dihati. Apa pun jawapan yang akan keluar dari mulut C.dia, anggap lah yang C.dia tu bukan johoh kita.. Saya pun tak nafikn juga memang sukar untuk menghadapi semua ne..Secara jujur, saya pun takut untuk luahkan apa yang saya rasa, sehingga lah C.dia tu yang persoalkan terlebih dahulu. Manpak sangat macam perigi cari timba kan.. Bagi saya istila tu da lapuk.. mungkin duluh boleh lah... Pada masa sekarang populasi perempuan lebih banyak dari pada lelaki. Jadi tak kesa lah siapa yang akan luah kan perasaan tu terlebih dahulu, asalkan tak menyesal bila dia hilang..
Bagi saya tiada baiknya pendam perasaan ne. Tapi saya sendiri pun tak berani untuk luahkan apa yang saya rasa, sebab saya takut, takut bila saya dah luahkan apa yang ada dalam hati saya, hubunggan persahabatan kami tak macam dulu lagi. Jadi baik saya berdiam diri, angap lah macam tak dah apa yang berlaku. Walaupun berulang kali saya cuba manafikan apa yang saya rasa, tapi saya tak dah kuasa nak hilangkan apa yang saya rasa. Sebab saya cuma seorang hamba Allah yang lemah, dan sering buat kesalahan. Saya cuma seorang manusia biasa yang mempuyai hati, dan perasaan untuk mencintai dan dicintai, Tetapi!! keadaan yang memaksa saya untuk melupan hasrat itu. Walaupun dia dah berjaya mencuri hati ku...Kehadiran dia amat bermakna. Berharap agar suatu hari ada ruang untuk aku di hatinya. Memendam perasaan membuat saya terasa sakit., Selama dia muncul dia hati saya membuat hati saya sedikit terubat selama kergian arwah. Syukur sungguh hati ini, Dapat berjumpa dengan C.dia. Kerna diri ini sentiasa mengharap kan C.dia. mengharap sesuatu yang tak pasti. Tapi dalam hal ne saya yang salah, Kerna saya tak boleh memendamnya lama. Tetepi Doa ku tidak akan putus, agar dia menjadi orang yang penting dalam hidup ku kelak. Setiap perjumpaan wujudnya perpisahan, Pahit dan manis dijadikan kenangan.
Mungkin lebih baik saya berdiam diri, agar persahabatan kita tak kan perna retak disebabkan hadirnya cinta....
Wasalam...
 
 
 

3 comments:

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....