Friday 13 January 2012

Belajar untuk sayang Dea,..


Assalamualaikum:
Perempuan...... memang susa nak paham kan. palik sangat, Hati saya da meronta-ronta nak kan dia, Tapi... saya tak berani nak meluah. lawak...kalau boleh saya memang tak nakfikir pasal ne.. tapi hati saya ne degil sangat!! Tak dah yang indah dalam penantian, apa lagi kalau penantian tu sesuatu yang tak kan perna di kecapi, macam mengejar bintang yang hanya dapat di lihat tapi tak dapat dikecapi. Mungkin dah tiba masanya untuk saya belajar untuk sayang seseorang. macam yang piQa cakap. Tapi bila saya dah belajar sayang dia, dan dia tak dapat terima kewujudan saya di hati dia pun tiada guna juga. Apa yang saya akan  dapat?! makan hati ja lah..
 Lagi pun lima hari lagi baru genap setahun arwa tingalkan saya. Kenapa tiada yang boleh ganti tempat dia ne? lagi pun, Saya tak minta mana-mana perempuan untuk ganti tempat dia, saya tak kan biarkan perkara tu berlaku. saya cuma nak ada seseorang yang boleh buat tempat yang baru dihati saya. Di tempat tu saya akan sayang dia dengan sepenuh hati saya, Walaupun tempat tu masi baru. Mungkin saya sindiri kot yang patut buat tempat untuk seseorang tu. macam yang selalu piQa cakap, "boleh tu, kau dengan dia". bila fikir kan apa yang piQa cakap, ada betulnya, Tapi, saya takut hati saya tak dapat terima kewujudannya dia hati saya. Sekarang saya harapkan sesuatu yang tak mungkin! dah terang-terang arwa da tak dah!, ya Allah!! apa kena dengan saya ne?
Patut ka saya terima ja perempuan yang nak kan saya? atau tunggu seseorang yang boleh buat tempat yang baru dia hati saya? sejujur-jujurnya... saya dah mula suka seseorang, dan dah nak melangka ke sayangkan dia dah, tapi hati dia masi ada orang lain. orang yang betul-betul dia sayang. tak pa la, cukup dia ada sebagai rakan saya pun dah cukup, saya takut pula bila saya dah luah kan apa yang saya rasa akan menjejaskan persahabatan kami. Sebelum perkara tu terjadi better saya just saimpan dalam hati saja. Lagi pun tampa luahkan apa yang saya rasa dah cukup buat saya happy, sebab saya ada rakan-rakan yang dekat dengan saya macam piQa ne la, walaupun selalu nak kenakan saya, tapi dia baik orangnya, bukan dia ja, lul, paji, acik nan0 Qina dan yang lain-lain. Antara ramai-ramai piQa juga la yang selalu buat semua orang ketawa, sakit kepala dengan perangainya yang kuat sangat ketawa, cerita lucu ka tak, tetap juga ketawa.
Arwa dah lama pergi, dan dah happy di tampatnya, dan saya nak minta maaf sebab tak dapat cari penganti kamu macam yang kamu minta, walaupun satu hari nanti orang tu akan muncul, dia tetap bukan kamu. lagi pun saya da mula sakakan seseorang ne, ada la ciri-ciri yang sama dengan kamu, tapi dia tak mungkin jadi milik saya...... kenapa la kamu pergi awal sangat.....dan saya akan tunaikan permintaan terakhir kamu.. 
walau apa pun jadi lepas ne..saya angap semua tu takdir. tak kisa la benda yang akan jadi akan membuat bekas yang besar dalam hati saya.. dan saya tak akan cakap yang saya da mula suka dengan kamu selagi kamu tak persoalkan perkara tu. Sekiranya kamu jodoh saya, semua tu tak kan kemana. Allah dah rancang semua yang bakal terjadi pada hari esok dan hari-hari yang berikutnya. apa yang mampu kita buat hanya merancang dan bayakkan berdoa kepada Nya..
 cukup la untuk hari ne yer... Wa salam.. 
 
 
 

1 comment:

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....