Sunday 15 January 2012

Cerita tentang Dea.,,

Assalamualaikum::,
Sebelum nak bercerita, baik kita mulakan dengan Bismillah, ok.. Hari ne saya nak cerita sikit untuk seseorang ne, Tapi sebelum tu, saya nak perkatakan tentang pangilan perempuan kepada lelaki yang bayak gurlfrnd ne "PlayBoy", "Semua ke lelaki play boy?", bila tanya lelaki pula, diorang akan cakap, "Tak!, perempuan lagi Player" jadi mana satu yang betul? semua nak salahkan satu sama lain. Bagi saya la, perkara ne takkan berlaku jika lelaki atau perempun tau menghargai pasangannya. Kak Long ada cakap dengan saya, "Han bukan kak long nak suruh han cari gurlfrnd lain tu bermaksud han ne player, tapi akak cakap macam ne, sebab akak nak han cuba belajar untuk buat pilihan, tak semestinya han setia pada yang satu sekarang terus khwin kan..Jadi akak nak han cuba nilan hati budi diorang..mana lagi layang untuk didampingi" bila saya fikir-fikir balik ada betulnya juga apa yang Kak Long cakap, Tapi itu bukan cara saya.. Semua orang ada hati, termasuklah kaum hawa. "selagi boleh setia, saya akan setia.." mungkin pandangan sesetenga orang terhadap saya yang mengatakan saya ne player.. apa yang orang dah cakap tu "Diam-Diam ubih berisi" ar macam tu lah orang cakap. Saya cuma suka berkawan, mungkin cara saya berkawan ne lain sangat,,sebab tu la kena cakap player.. Sejujurnya saya tak suka kena panggil dengan pangilan Player. Tapi tak pah la, yang penting saya tak macam tu. Tadi ada dua orang perempuan tanya dengan saya ne "Han kenapa semua lelaki playBoy?".. ok saya akan jawab,, kemungkinan untuk lelaki ne curang disebab kan tak tahu nak bersyukur apa yang dia ada sekarang, dan mungkin juga dari pasangannya yang tak tahu nak jaga hati nya.. itu bagi saya la..
Cukup pasal Player, Lagi pun tujuan nak tulis Entry kali ne untuk some0ne. Nama dia...... di end of this Entry baru saya bagi tau yer.. ok sekarang saya start, Saya kenal dia dah lama, sejak masuk kelas yang diberinama DPM, pada bulan julai 2011, macam masi baru pula kan..tapi tak kesa la.. Perwatakan yang periang, jujur, and mempunyai perwatakan yang sendiri. saya mula kenal dengan dia melalui Muka Buku.  .... ingat lagi hari tu, tak silap saya macam ne ceritanya, time tu baru juga habis kelas, jadi tak tua nak buat apa, on9 la tapi dari Hp ja.. masa tu dapat Request frind dari dia.. nama pun on9 kat Hp. canggi sangat kan sampai tak dapat tengo pic orang yang add tu.. hebat kan.. masa tu dia masi guna full name dia juga., tapi tetep juga saya tak kenal. saya kenal dia pun lepas dia cakap dia pakai spek putih, masa tu baru saya kenal. kalau nak cerita semua memang panjang.. jadi saya cerita yang penting-penting ja.. Ada satu masa ne, time dalam class, asal saja saya tengo dia, terus dia menjeing, dalam hati saya " apa kena dengan budak ne??" pelik sangat masa tu. sebab dia asik cuba mengelak diri dari saya., aT Lass ada seorang ne bagi tau yang dia tu tenga marah saya.. tekejut saya dengar macam tu... dari perpustkaan sampai la asrama saya tak habis fikir, "Apa juga saya dah buat ne?? " nak sangat call dia cakap apa masala dia.. tapi takut pula., lagi pun kawan ada cakap, " kasi biar ja.. lama-lama baik la tu." tapi "saya tak boleh hidup kalau rasa bersalah!! yang saya sendiri pun tak tau apa juga salah yang saya da buat dengan dia tu." 
lama kelamaan kami da baik dah... walaupun dia dah mula tegur saya, tapi masa tu saya macam segan ja nak bergaul dengan dia.. tapi sekarang dah ok dah.. ada lagi satu cerita ne pasal dia.. perkara tu pun baru juga berlaku, masa tu tenga tungu pensyara masuk, jadi classmate yang lain keluar pegi gerai, jadi yang tingal masa tu dalam class tak lah ramai. Saya pun malas nak jalan jadi nak tidur kejab lah selagi ada masa, Dalam cubaan nak tidur tu, tak sangka pula ada orang di belakang tenga cakap-cakap pasal saya. mulanya saya tak terasa sangat...Tapi! mula dia cakap pasal Cousin dia..macam ne dia cakap.."saya pun nak tengo juga cousin saya happy.." masa tu tiada keraguan lagi.. 100% saya la yang kena cakap ne.. Masa tu nak ketawa pun ada., jadi buat do know ja la..haha..
Apa yang saya boleh cakap tentang dia ne. dia orang yang baik...  dan best untuk didampingi. Saya pun a tertarik dengan kamu... itu yang saya dapat cakap sebab perasaan tu masi kabur lagi dan mungkin tak sepatut nya wujud kan ?? betul tak? apa pun saya senang dapat kenal kamu... " DIA dalam Entry ne ialah ****************(bintang hatiku by september band).. siapa rasa dia tau suttttttt!! diam-diam kye hehehe :-p

buat masa ne itu saja yang boleh saya kongsikan... wa salam.. C:
 "Soal Hati Dan Perasaan Bukan Untuk Dipermainkan.. Apa Lagi Dipersendakan"

2 comments:

  1. Followed your blog..if you dont mind , Follow my Blog too ~ would you?? :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....