Thursday 2 February 2012

Cerita pas Lama Xupdt Blog..♥

Assalamualaikum ::
Lama dah tak on blog ne.. miss pula, nak shear cite yang boleh dikongsi bersama. Ok.. saya nak cerita bila saya keluar jalan ke C.p dengan kawan, niat saya jalan cuma nak cari buku, tp tak sangka pula dalam mencari buku di C.p tu, banyak perkara yang berlaku.. semua pun perkara yang mengejutkan,, Perkara tu kita cerita nanti ky,.. Saya nak cerita semasa nak ke C.p tu.. dalam perjalanan nak ke C.p tu, tak sangka pula terjumpa dengan Qina, lagi pun hari tu hari ulang tahun dia yang ke-19.. Rasa hati, nak ikut diorang celebrate, Tapi masa tu saya pun ada hal kan, jadi apa boleh buat., harap cukup dengan wish yang saya bagi dah cukup untuk dia,. Sampai ja di C.p tak sempat pun merasa aircon, terus pegi milimewa cari kedai buku pingwin yang saya pun tak tau kat mana letaknya kedai tu, apa orang kata, nak cuba cuba gitu cari kedai tu sendiri,.. dalam sejam cari kedai tu.. Apa yang saya dapat! PENAT yang teramat SANGAT , Satu kedai pun tak jumpa huhuu... penat wa... 
Sampai ja C.p terus cari tempat makan.,, apa tak, dah hampir 1 kk dah jalan hanya mencari kedai yang tak tau kewujudannya.. Sampai C.p,, cari tempat makan.. semua full.. Tengo mCd.. kurang sikit manusia,, jadi masuk ja la.. Dah penat sangat, nak duduk..... nak duduk.....,(hati ku merontah-rontah). Dapat ja tempat, terus duduk,, Senyum sendiri saya dapat duduk.,, Entah apa lah orang yang kat sekeliling saya cakap bila tengo saya senyum-senyum sendiri..apa tak nya.. penat bahhhh korang tak rasa apa yang saya rasa. huhuu (..EmO..)...  Lama Dah stay kat mCd tu., datang diorang Qina, Lama bercerita dengan Qina and kawan dia tu, terpandang pula dengan orang yang bertanggungjawab ajar saya tentang semua perkara yang selalu mengangu ku dan perasaan ku.. orang tu JE.. kawan baik saya sejak sekolah menenga lagi,
Belum laagi saya habis makan Qina dah pegi dengan kawan dia, kata nak pegi k-box,.. Asal jalan, tak sah kalau tak pijak k-boxx 2.. is.is.is.. Lepas habis makan, Terus pegi jumpa JE, dan masa tu dia kenalkan saya dengan tunang dia.. Apa!!!! TUNANG!! tekejut gil.,, Biar betul ne anak, tunang!!!  
 Tak habis fikir........JE memang dari dulu macam tu... suka buat sesuatu yang sukar nak di pecaya.,, hahaaaa apa pun i alwss doakan kebahagian mu sahabatku..
 Betul lah apa orang cakap, jodoh, tak perlu di cari pasti akan datang sendiri, tak paya susa susa nak cari, Tapi ustas saya ada cakap dulu, " siapa yang anggab jodoh itu kena tungu itu silap, sebab semua yang kita buat perlukan usaha, sama macam jodoh, kita kena cari.".. Kena tungu... kena cari.. buat pening kepala ja kan fikik.,
Apa saja yang berkaitan dengan berkaitan dengan hati, sesunggunya agak rumit, Silap ja buat keputusan, Pasti besar bekasnya yang akan tertanam kat hati, Soal hati han perasaan bukan sesuatu benda yang boleh dibawa bergurau,...
Bila hati dah berkehendak.. susa untuk tolak.. Mungkin satu hari nanti kita akan mengajar hati kita untuk terima orang yang baru, mungkin orang tu akan jauh menghargai kita.. walaupun kita akan belajar untuk sayang dia~ 
 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....