Saturday 4 February 2012

Cita Ku yG xSka D TiPu ~♥

Assalamualaikum ::
Bismilla..., Berat rasa hati nak menyebut, tapi ringan rasa tangan nak menaip. Nak tau saya tak suka kena tipu, terutama dari orang orang yang saya sayang. Tak kisa la perkara kecil, atau ada sebab yang mungkin baik untuk saya membuat diorang terpaksa untuk menipu. Tak kisa la apa pun sebabnya, Apa pun alasannya, asal dah tipu,, tetap tipu.,, dan saya tak suka. Lagi pun saya tau juga, tak dah orang yang suka kena tipu, Apa lagi kalau pasangan couple kan. Sebenarnya saya nak kongsi cite hari ne bukan sebab saya kena tipu, Tapi sebab saya pelik, Kenapa ada kawan saya yang susa sangat nak pecaya saya? kenapa, semua apa yang saya cakap tak betul ka? Kadang - kadang saya terfikir, "Kenapa dia tak percaya ya? saya menipu ka? kenapa dia tak pecaya apa saya cakap??" saya pun tak tau nak cakap macam mana untuk buat diorang pecaya apa-apa..
Saya pun cuma orang biasa yang sering buat silap, saya tak nafikan juga, saya pun sering menipu, itu pun kalau betul-betul terpaksa.. Tapi satu perkara yang saya tak berani untuk menipu hal yang berkaitan gengan perasaa. Kalau masuk bab ne, Saya terpaksa jujur, walaupun benda yang saya akan cakap akan buat C.dia sakit hati, yang penting perkara tu tak berlanjutan yang akan membuat C.dia sakit hati. Satu benda yang saya susa sangat nak jujur bila suka someone, tak kesa lah apa yang akan jadi, saya tetap berdiam, yang penting orang yang saya suka tu tak tau. bukan apa, kalau nak jujur bab perasaan ne susa sikit, benda tu saya akan terus terang bila orang yang saya suka tu akan persoalkan perkara ne, bila dia tanya baru saya akan jawab. Macam ne lagi best kan, hehe..
Persoalan ini akan muncul bila seorang lelaki tu dah luahkan perasaan dia kat seseorang perempuan tu, "boleh kamu janji jaga saya dan hargai saya? boleh kamu janji??" itu la ayat yang akan keluar dari mulut seorang perempuan bila seorang lelaki dah luahkan perasaannya.., Kalau saya lah, sejujurnya..saya tak kan jawab banyak, Sebab dia cuma tanya sikit ja, jadi tak perlu la jawab banyak kan, cukup cakap "Eya", dah memadai pun.,,hahaha tapi bagi seorang perempuan perkataan "Eya" belum cukup untuk buat diorang percaya. Nak juga panjang- panjang baru kena pecaya kan..hahaha...(gurau ja ky..~ ) Jawapan yang pendek dan ringkas tak bermaksud kita tipu kan, Memang sukar untuk C.dia memberikan hati pada seoraang lelaki yang hanya menjawab "Eya".,, Sebab hubungan yang akan terjalin akan melibatkan semua benda,, terutama hati, sekali hati C dia tu dikecewakan, hubungan yang terjalin tak akan sama macam sebelulnya Walaupun C dia dah berikan Peluang Ke2...Ustaz saya pernah berkata, "Perempuan seorang yan penyayang dan mempunyai hati yang lembut...dan juga perempuan seorang yang setia.."
 "Saya tak janji dapat jaga kamu, dan saya tak janji dapat hargai kamu,, Tapi apa yang saya boleh janji untuk kamu, Saya tak akan perna sia-sia hati yang kamu berikan kepada saya..itu jaminan yang saya boleh bagi kat kamu Mis Pencuri Hati "
 Setakat ne ja untuk entry kali ne.... ada silap dan salah mohon komennya ye.. klik ja kat ruang komen kat bawa ne.. heheh Sampai bertemu lagi...
  Wa-Salam   = I LOVE YOU =D

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....