Sunday 19 February 2012

just nk cEr...

Assalamualaikum :

Bismila.. fuuuhhhhh....penat juga jadi seorang pelajar ne kan., banyak sangat bendah yang kena selesaikan. masalah kerja yang kena bagi oleh pensarah yang berlambak-lambak, itu satu hal.. belum masuk lagi masalah peribadi( lahh sangattt!!). Sepanjang mingu memang bayak kerja yang kena bagi, apa lagi asment Law, ingatkan lepas cuti baru kena suru hantar, ini..kena bagi masa tiga hari untuk hantar, terpaksalah mencari maklumat tentang Ugutan dalam memasuki sesuatu kontrek. Bila baca soalan yang diberikan agak memeningkan kepala, kena-kena lagi soalan yang diberi dalam bahasa english. Nasib baik ada Google Translate, Walaupun ayatnaya tungang terbalik, tapi sangat membantu. pada hari jumaat 17 feb hari tu,,.
kami diminta untuk hantar asment Law tu. Masa ri tu terpaksa lah kami berhempas pulas buat asment yang kena bagi tu.., Bila siap ja asment tu terus pegi copy cnter...bila sampai ja di copy cnter.. ingat kan tak ramai studen yang yang print asment, sebab masa tu dah sampai waktu class. tapi malangnya andayang saya tersasar jauh... Bila sampai saja di sana.. stude punya lah men ramai..sampai dah nak meletup dah copy cnter tu..dah dekat sejam saya berdiri kat luar copy cnter tu..Lepas saja siap print asment tu, terus pegi JP hantar asment tu... memang penat...

Ok..cukup la cerita pasal asment tu.. sekarang nak cer hal peribadi(lahh sangattt) tu yang tak perna selesai, Perkara ne tak la berlanjutan macam ne kalau saya tak ambil serius,, mungkin dah perangai saya kot dah macam ne. Hahahaa apa pun soal hati bukan bendah yang boleh main, jadi suka tak suka kena lah selesaikan dengan cara baik, bukan itu ja,, ada juga terasa dengan kelakuan kawan2.. mungkin saya ja yang cepat terasa. tp cepat terasa atau tak bukan soalnya, yang penting pandai jaga hati kawan.tak ramai orang yang dapat terima gurawankan.. sebab tu la., bayak kawan yang bergadu disebabkan gurawan2 yang melampau., jujur saya memang terasa..... tp apa boleh buat kan.. dah kehendak dia macam tu.. saya tak boleh buat apa2.. Saya dah cuba buat yang terbaik untuk kawan2 saya.. selagi saya boleh tolong saya akan tolong,.. sebab itu lah gunanya  seorang kawan... 

2 comments:

  1. aku laa tu kan ? ak nii kawan yg jaat..hahahahahaha..sorry laa klu TERkasar sama koe..hehehe..selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir & batin ya wahai NURHAN TAHIR.. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ka???
      kau ne... bkn kau bhh....
      sya dh knl kau...jd fhm jga cra kau,,..
      sya mksdkn dia bh ne.. huhuhuu bkn kau,,, :(

      Delete

Assalamualaikum, saya betul betul tak tahu apa yang dia fikir, kesenagan dia dulu ka atau keselamatan ! entah apa bodoh sial gaya macam tue....